Востаннє змінено: 27 грудня 2017

Дошкільна освіта

   Дошкільний вік - яскрава, неповторна сторінка в житті кожної людини. Саме в цей період починається процес соціалізації, встановлюється зв'язок дитини зі світом людей, природи, предметним світом. Відбувається залучення до культури, до загальнолюдських цінностей. Закладається фундамент здоров'я.

Пріоритетні напрями розвитку дошкільної освіти м. Буча:

1. Створення належних умов для функціонування, збереження та розширення мережі закладів дошкільної освіти, оновлення змісту дошкільної освіти відповідно до суспільних запитів.

2. Піклування про фізичне, психічне здоров’я дітей та необхідна корекція вад розвитку.

3. Виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови.

4. Створення фундаменту успішності дитини в умовах нової української школи.

5. Забезпечення доступності якісної дошкільної освіти.

6. Урізноманітнення форм спільної роботи з батьками.

7. Удосконалення професійної діяльності педагогічних кадрів в умовах реалізації Базового компоненту дошкільної освіти і модернізації дошкільної освіти.

       В місті функціонує 7 закладів дошкільної освіти, один з яких приватної форми власності – ЗДО «Бамбіні хаус» та 2 дошкільних відділення у складі навчально-виховного комплексу: 1 комунальної форми власності НВК «Берізка» та 1 приватної форми власності – ПО НВК «Абетка». У них функціонує 73 вікових групи. Всі заклади дошкільної освіти комбінованого типу – 15 груп з вадами мовлення, 2 групи з вадами зору ( ДНЗ № 4 «Пролісок») та 3 інклюзивні групи (НВК «Берізка»).

       Сучасний заклад дошкільної освіти - динамічний простір, що оптимізує розвивальний потенціал дітей. З метою забезпечення умов для повноцінного розвитку дітей, формування їх життєвої компетентності, заклади дошкільної освіти міста організовують освітній процес за пріоритетними напрямками діяльності: фізкультурно – оздоровчий, гуманітарний, художньо-естетичний, еколого-природничий. П’ять закладів дошкільної освіти міста долучилися до проекту «Сприяння освіті».

        На особливому контролі сьогодні питання підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі. Найпоширенішими формами здобуття дошкільної освіти дітьми пятирічного віку є: дошкільні навчальні заклади, групи короткотривалого перебування

        Якість освіти значно залежить від забезпечення наступності між суміжними освітніми ланками. На етапі дошкільної освіти реалізація наступності полягає у формуванні в дітей старшого дошкільного віку готовності до шкільного життя. Зокрема, у центрі уваги педагогічних колективів закладів дошкільної освіти має перебувати забезпечення формування в кожної дитини перед вступом до школи мінімального освітнього ядра та створення передумов для її безболісної адаптації до нового соціального середовища — школи.

     Для створення умов щодо реалізації наступності між дошкільною та початковою освітою необхідно:

- створити простір для реалізації в педагогічному процесі закладу дошкільної освіти і початкової школи єдиної, динамічної та перспективної системи виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів;

- визначити оптимальні форми роботи з дітьми, які б забезпечили перехід із закладу дошкільної освіти до нових умов шкільного навчання з найменшими психологічними труднощами;

- ознайомитись із новітніми технологіями, програмами навчання і виховання обох ланок;

- створити загальний сприятливий фон для фізичного, інтелектуального розвитку дітей, як у закладі дошкільної освіти так і в початковій школі;

- об’єднати зусилля дошкільного закладу, школи та сім’ї у виявленні психолого-педагогічних умов соціальної адаптації майбутніх першокласників.

     Не варто вдаватися до надмірної інтенсифікації інтелектуального розвитку (навчання читання, письма, лічби), до чого останнім часом схиляються окремі педагоги і батьки, мотивуючи це необхідністю якісної підготовки дитини до школи. Натомість у роботі зі старшими дошкільниками важливо посилити ціннісні аспекти виховного значення та забезпечити наступність у діяльності дошкільного навчального закладу і початкової школи з реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання.

 

 

ВКЛАДЕННЯ

Зміни до ЗУ "Про дошкільну освіту"

Лист МОНУ від 20.10.2016 № 1/9-561

Організація роботи у дошкільних навчальних закладах у 2016-2017 н/р

Організація роботи з національно-патріотичного виховання в ДНЗ

Морально-етичний розвиток дітей дошкільного віку

 Організація роботи з музичного виховання у ДНЗ

Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ

Вакансія

Корисні посилання

показати більше

© Усі права захищено. Буча 2013-2018