ПОЧАТКОВА ОСВІТА
БАЗОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
Навчальні програми 5-9 класи. Наскрізні змістові лінії | Посилання |
Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН для використання в основній і старшій школі закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою | Посилання |
Електронні версії підручників | Посилання |

КРИТЕРІЇ
оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців)
у системі загальної середньої освіти
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України 13.04.2011 №329
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за №566/19304
1. Ці Критерії визначають загальні підходи до визначення рівня навчальних досягнень учнів (вихованців) (далі – учні) у системі загальної середньої освіти та встановлюють відповідність між вимогами до знань, умінь і навичок учнів та показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень.
2. Ці Критерії реалізуються в нормах чотирьох рівнів досягнень: початковий, середній, достатній, високий (додатки 1 та 2).
Перший рівень – початковий. Відповідь учня (учениці) фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.
Другий рівень – середній. Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
Третій рівень – достатній. Учень (учениця) знає істотні ознаки понять, явищ, зв’язки між ними, вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Відповідь учня (учениці) правильна, логічна, обґрунтована, хоча у ній бракує власних суджень.
Четвертий рівень – високий. Знання учня (учениці) є глибокими, міцними, системними; учень (учениця) вміє застосовувати їх для виконання творчих завдань, його (її) навчальна діяльність позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.
Кожний наступний рівень вимог вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові.
3. За цими Критеріями оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів на уроках і вдома, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної, зокрема індивідуальне, групове та фронтальне опитування; письмової, зокрема самостійні та контрольні роботи, тестування; графічної, зокрема робота з діаграмами, графіками, схемами, контурними картами; практичної, зокрема виконання різних видів експериментальних досліджень та навчальних проектів, робота з біологічними об’єктами, виготовлення виробів.
При визначенні рівня навчальних досягнень учнів враховуються:
- характеристики відповіді: правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність;
- якість знань;
- сформованість загальнонавчальних та предметних умінь і навичок;
- рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
- вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези;
- самостійність оцінних суджень.
4. Обов’язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів з предметів інваріантної складової навчального плану закладу.
У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. У наступних класах оцінювання здійснюється за 12-бальною системою (шкалою) і його результати позначаються цифрами від 1 до 12. За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.
У випадку невідповідності рівня навчальних досягнень учня (учениці) цим Критеріям позначається “не атестований”.
Особливості оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.
5. Заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з місцевими органами управління освітою. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до цих Критеріїв.
До інших систем оцінювання може відноситися рейтингова система, яка сприяє формуванню ключових компетентностей і створює можливості для:
- підвищення мотивації учнів до самонавчання та самооцінювання;
- розширення можливості в індивідуальній підготовленості учнів на кожному етапі навчального процесу;
- підвищення об’єктивності оцінювання не лише протягом навчального року, а й за весь період навчання;
- градації значущості балів, які отримують учні за виконання різних видів робіт (самостійна робота, підсумкова робота, творча робота, олімпіади, виставки, конкурси творчих робіт, науково-дослідні й художні проекти, діяльність в органах учнівського самоврядування, у соціально-корисних проектах тощо).
З метою оцінювання індивідуальних досягнень учнів може бути використаний метод оцінювання портфоліо.
Портфоліо – це накопичувальна система оцінювання, що передбачає формування уміння учнів ставити цілі, планувати і організовувати власну навчальну діяльність; накопичення різних видів робіт, які засвідчують рух в індивідуальному розвитку; активну участь в інтеграції кількісних і якісних оцінок; підвищення ролі самооцінки.
Таке оцінювання передбачає визначення критеріїв для включення учнівських напрацювань до портфоліо; форми подання матеріалу; спланованість оцінного процесу; елементи самооцінки з боку учня тощо.
Впровадження рейтингової системи оцінювання та методу оцінювання – портфоліо здійснюється з урахуванням рекомендацій МОНмолодьспорту.
О.В.Єресько, Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти
СТАРША ШКОЛА

Український правопис | .PDF
Корисні посилання
ПОЛОЖЕННЯ про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні» | Посилання |
Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН для використання в основній і старшій школі закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою | Посилання |
Електронні версії підручників | Посилання |

У всіх закладах загальної середньої освіти відкриті профільні класи –24 профільні класи з 8 напрямів, у яких навчається 571 учень (2018/2019 н.р. – 23 класи, 460 учнів).
Природничо-математичний:
– математичний у Бучанському НВК №4 (10-А, 11-А);
– інформаційно-технологічний у Бучанському НВК №4 (10-Б, 11-Б);
– біологічний у Бучанському НВК №3 (10-Б);
– економічний у Бучанському НВК №4 (10-В).
Військово-патріотичний:
у Бучанському НВК №2 (10 клас).
Історичний:
– в Бучанській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (10,11 клас);
– в Бучанському НВК №3 (11-А клас).
Філологічний:
української філології в:
– Бучанському НВК №2 (11 клас);
– Бучанському НВК №3 (11-Б);
– КЗ Блиставицький ЗЗСО І-ІІІ ст. №8 (10 клас);
– КЗ Гаврилівський ЗЗСО І-ІІІ ст. №8 (10 клас, 11 клас);
іноземної філології в:
– Бучанському НВК №3 (10-А);
– Бучанській СЗОШ І-ІІІ ступенів №5 (10-А-Б-В, 11-А, 11-Б класи);
– Бучанській Українській гімназії (10, 11 класи);
– ПНВК «Академія мудрості» (10 клас).